نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
سرخط خبرها

حدود ۱۰ درصد از بیماران مرگ مغزی منجر به پیوند در مشهد اطفال بوده‌اند

  • کد خبر: ۲۱۷۵۷۳
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
حدود ۱۰ درصد از بیماران مرگ مغزی منجر به پیوند در مشهد اطفال بوده‌اند
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۰ درصد از بیماران مرگ مغزی منجر به پیوند در مشهد، معادل ۱۷ نفر اطفال بوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم خالقی با اعلام این خبر، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ بیمار مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است که ۱۷۱ مورد از آن‌ها با رضایت خانواده‌هایشان منجر به اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد شده‌اند.

وی بیان کرد: حدود ۱۰ درصد از بیماران مرگ مغزی منجر به پیوند در مشهد، معادل ۱۷ نفر اطفال بوده‌اند که چهار نفرشان از بیمارستان کودکان اکبر معرفی شده‌اند.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: اعضای این کودکان مرگ مغزی شامل ۶ کبد، ۲۴ کلیه و ۲ قلب به بیماران نیازمند پیوند شده است.

وی گفت: خوشبختانه فرهنگ اهدای عضو در جامعه روز به روز در حال رشد و پیشرفت است و اکنون خانواده‌هایی را مشاهده می‌کنیم که به سرعت فرم اهدای عضو را تکمیل می‌کنند که چند خانواده دیگر داغدار فرزندان عزیزشان نشوند.

خالقی تصریح کرد: میزان رضایت خانواده‌های مرگ مغزی بیش از ۷۰ درصد بوده و در تلاشیم تا با فرهنگ‌سازی صورت گرفته با همکاری رسانه‌ها این عدد را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: عمل پیوند در دانشگاه‌های علوم پزشکی مادر کشور از جمله علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود و تمامی دانشگاه‌ها قادر به انجام این عمل نیستند، اکنون دانشگاه‌های مشهد، تهران و شیراز در این حوزه پیشتاز هستند.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این دانشگاه در زمره دانشگاه‌هایی است که اعمال پیوندی قلب، کبد، کلیه، پانکراس، قرنیه، پوست و مغز استخوان را برای تمامی گروه‌های سنی از جمله کودکان انجام می‌دهد.

به گفته وی، درصد موفقیت عمل‌های پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالای ۹۰ درصد است که در سطح دنیا رتبه بالایی را دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->